FisseFisseFezFez
FisseFisseFezFez
Home | Profile | Register | Active Topics | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 De 5 shows
 En sang fra de varme lande
 Horsens Folkeblads anmeldelse
 New Topic  Reply to Topic
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Yamoo Hakut
Stortalende mester

1012 Posts

Posted - 05/04/2007 :  07:16:51  Show Profile  Click to see Yamoo Hakut's MSN Messenger address  Reply with Quote
Ørkenens Sønner, I presume
Horsens Folkeblad 04 april 2007, 2 . sektion side 22

Den vanvittige loge har rystet et nyt show sammen

Af Chr. Rimestad

Tæt, dampende afrikansk jungle. Journalisten Stanley er på jagt efter Dr. Livingstone. Om lidt lyder en af verdenshistoriens mest berømte sætninger: "Dr. Livingstone, I presume".
Men Stanley finder aldrig Livingstone - i hvert fald ikke, når ekspeditionen ledes af Ørkenens Sønner.
Til gengæld ender han i selskab med kæmpekvinden Anna Conda, en skeløjet Tarzan og selveste Karen Blixen!
Sådan kan alt - både tænkeligt og ikke mindst utænkeligt - ske i den kendte loge, der i aftes søsatte et nyt show, "En sang fra de varme lande", i Glassalen i Tivoli. Herfra drager Asger Reher, Niels Olsen, Henrik Koefoed og Søren Pilmark i efteråret på turné med forestillinger i Forum Horsens 14. og 15. december.
Alle de lokale logebrødre kan godt støve fez'en af og begynde at øve sig på loge-eden. Løjerne når nye højder og maner enhver frygt for gentagelse og tomgang i jorden. Alle de velkendte elementer er der - fra Otto Fjertoman til "Landmandssketchen" - og igen lykkes det de fire på scenen at tilføje galskaben nye overraskelser. For Otto drejer det sig om noget med popcorn - og så skal mere ikke røbes her.
Undervejs blandes ingredienser så umiddelbart uforenelige, at bare tanken synes absurd. Den storbarmede Slikmutter, hvis omfangsrige attributter vil være enhver loge-broder bekendt, blandes med "Star Wars"-filmene, tv-serien "Matador" og DR's skandaløse problemer med den løbske økonomi i Ørestaden - og jo, der kan komme stor komik ud af mixturen.
I samme boldgade er Ørkenens Sønner vel de eneste, der formår at få publikum til at rejse sig op og råbe af - en stumfilm!
Forinden var vi - som en af nyhederne - med i Richs Erstatnings Café i Casablanca i en pragtfuld parodi på filmklassikeren "Casablanca" med Søren Pilmark som en pomadiseret Rick, Henrik Koefoed som fransk politikommissær med prins Henrik-accent, Niels Olsen som tysk oberstürmbandführer (jo, han elskede rollen) og en forførende Asger Reher som svenske Ingrid.

AS TIME GOES BY
Et vanvittigt trip, der ender med at konstatere, at noget kan man ikke tage gas på, hvorefter de fire serverer den udødelige "As Time Goes By" i fuldendte toner.
For dér ligger hemmeligheden bag Ørkenens Sønner: At logebrødrene midt i galskaben er uhyre dygtige skuespillere, sangere og tekst-forfattere, der nøjagtigt ved, hvor de skal sætte grænsen - og hvor den skal krydses. De har så mange strenge at spille på, at to og en halv time i selskab med dem sætter det meste andet til vægs. Det har de vist før, og de gentager det overbevisende i "En sang fra de varme lande".

-Yamoo Hakut

FisseFisseFezFez

Jomfru-Maria
Spandbærer

55 Posts

Posted - 15/07/2007 :  19:03:30  Show Profile  Click to see Jomfru-Maria's MSN Messenger address  Reply with Quote
ØS er sjove og så lærer man jo sin historie...

Nej hør: Jeg ringer...
jeg ringer på Fredag.

Jeg synger, jeg danser. Skal I også se mig skide, hva?!!
nå, Det vil jeg sandelig heller ikke råde jer til.
Go to Top of Page

Alkazahr
Logemedlem

544 Posts

Posted - 15/07/2007 :  20:11:04  Show Profile  Click to see Alkazahr's MSN Messenger address  Reply with Quote
Ja, Det gør man.. Har i hvert fald lært meget.. Nu ved jeg hvem Tordenskjold, Admiral Lord Haratio Nelson, David, Krocket og Wilhelm Tell er..

Vil det sige du bare har spillet Pikkerup?
Go to Top of Page

Jomfru-Maria
Spandbærer

55 Posts

Posted - 15/07/2007 :  22:45:37  Show Profile  Click to see Jomfru-Maria's MSN Messenger address  Reply with Quote
Ja, man bliver ligefrem helt klog...

Nej hør: Jeg ringer...
jeg ringer på Fredag.

Jeg synger, jeg danser. Skal I også se mig skide, hva?!!
nå, Det vil jeg sandelig heller ikke råde jer til.
Go to Top of Page

Søster-jakali øs
Senior Logemedlem

1155 Posts

Posted - 23/07/2007 :  23:14:06  Show Profile  Reply with Quote
Nu ved jeg ikke ligefrem hvor stor historisk troværdighed de enkelte sketches lægger for dagen, men underholdende, DET er de! hehe

Søster-jakali øs
------------------
Gå ikke over scenen, der kommer kunst!
Go to Top of Page

Aik An Buhki
Senior Logemedlem

1327 Posts

Posted - 24/07/2007 :  08:06:24  Show Profile  Click to see Aik An Buhki's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hæhæ jah, det er de - og lidt troværdighed har de da. Husk blot på lord Nelson's tale i starten af åbningssketchen i Stormen :)

Aik

----------------------
Selv om man er lille, kan man godt komme op at stå
Go to Top of Page

søster malli
Senior Logemedlem

1355 Posts

Posted - 24/07/2007 :  14:18:07  Show Profile  Click to see søster malli's MSN Messenger address  Reply with Quote
ej faktisk seriøst...vi blev en gang spurgt hvornår slaget på reden var..så var jeg den eneste der rakte hånden ..2 APRIL 1801.. hehe var der en der spurgte mig hvor fanden ved du det fra

søster malli
intet er så skidt at det ikke kan tørres op
Go to Top of Page

Aik An Buhki
Senior Logemedlem

1327 Posts

Posted - 24/07/2007 :  15:02:29  Show Profile  Click to see Aik An Buhki's MSN Messenger address  Reply with Quote
Så er det FANDME i orden, at man kan svare: "det har jeg lært ved at se Ørkenens Sønner"! Hvad sagde læreren til det? :D

Aik

----------------------
Selv om man er lille, kan man godt komme op at stå
Go to Top of Page

Søster-jakali øs
Senior Logemedlem

1155 Posts

Posted - 24/07/2007 :  15:16:57  Show Profile  Reply with Quote
Kæft hvor godt! Ja så skal de ikke komme og sige at ørkenens sønner kun er plat underholdning, man kan faktisk også lære noget! hehe

Søster-jakali øs
------------------
Gå ikke over scenen, der kommer kunst!
Go to Top of Page

søster malli
Senior Logemedlem

1355 Posts

Posted - 24/07/2007 :  15:35:11  Show Profile  Click to see søster malli's MSN Messenger address  Reply with Quote
han spurgte desværre ikke hvor jeg vidste det fra men jeg måtte jo fortælle min sidemand det og han hader ørkenens sønner lol

søster malli
intet er så skidt at det ikke kan tørres op
Go to Top of Page

Kat Mandu
Logemedlem

488 Posts

Posted - 16/04/2008 :  13:32:27  Show Profile  Click to see Kat Mandu's MSN Messenger address  Reply with Quote
Hvor genialt! Og så er de ihvertfald meget mere underholdende end en almindelig historietime på gymnasiet.

Kat Mandu fra Madras
---------------
Så skønt, så skønt, så skønt!
Go to Top of Page

Luna
Senior Logemedlem

1723 Posts

Posted - 04/06/2008 :  15:41:17  Show Profile  Click to see Luna's MSN Messenger address  Reply with Quote
Ja, det må man da sige..

Spooky at du har oplevet det!! Jeg har oplevet PRÆCIS det samme! bortset fra af min lærer rent faktisk spurgte hvordan jeg vidste det.. :D

Dosirseks Yasirnaj

Sangen 28 Juni 2008 kl 17 i falconér!!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
Jump To:
FisseFisseFezFez © 2003 FisseFisseFezFez.dk Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000