FisseFisseFezFez
FisseFisseFezFez
Home | Profile | Register | Active Topics | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

All Forums
 De 5 shows
 En sang fra de varme lande
 Jyllands-Postens anmeldelse
 New Topic  Reply to Topic
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Yamoo Hakut
Stortalende mester

1012 Posts

Posted - 05/04/2007 :  07:06:32  Show Profile  Click to see Yamoo Hakut's MSN Messenger address  Reply with Quote
Humor med høj rejsning
Jyllands-Posten Øst 05 april 2007, JP side 8

Suveræn mandehørmende under-livs-holdning om kvinder, kropsfunktioner og kønsorganer.

Af HENRIK LYDING
X X X X X X

Det sker meget, meget sjældent. At jeg griner og morer mig fra begyndelse til slutning. Men med "Ørkenens Sønner" forleden skete miraklet. Deres nye show er vidunderligt forudsigeligt og komplet overrumplende.
Hvordan det skal forstås? Ganske enkelt. Alle ingredienserne kender vi i forvejen - logemødet, landmandssketchen, strabadserne i det fremmede, tryllekunsterne, de firstemmige sange, fjertenummeret, fascinationen af det seksuelle og det latrinære - det hele er, som det plejer og skal være. Det overrumplende ligger inden i de enkelte numre. I måden, det velkendte tvistes på. I den rablende humor, hvor situationerne drejes i en ny og vanvittig retning, så man nærmest skulle tro, det udsprang af lykkelige improvisationer på stedet.

AFRIKANSK INSPIRATION
Aftenens show udspilles angiveligt i Afrika. Det er også med inspiration herfra, de allerstærkeste og allersjoveste scener skal findes, nemlig i de to åbningsnumre - begyndelsen og lige efter pausen. Først er vi i junglen, hvor Stanley (Asger Reher) leder efter dr. Livingstone. Ham ser vi nu aldrig, men til gengæld både kæmpekvinden Ana Conda (Niels Olsen) med et ualmindelig stort bananskørt og en lige så ualmindelig kælen fremtoning, den vindøjede Tarzan (Søren Pilmark) og ikke mindst Karen Blixen (Henrik Koefoed) og hendes ahfrikahnske fahrm i sangen på melodien "I den gamle pavillon".
Efter pausen gælder det filmen "Casablanca". Med Pilmark som Humphrey Bogart, Reher som Ingrid Dværgmann, Koefoed som gemytlig fransk gendarm og Olsen som bister nazitysk officer.

MATADOR SOM STUMFILM
Og når drengene går ud for at klæde om til loge-smoking, fortsætter historien som stumfilm. Også "Matador" må holde for i op til flere stumfilmudgaver, der er mindst lige så sjove som de levende numre. Fejltagelsen med Johnny Reimar som kokkepigen Laura i stedet for Elin Reimer væltede salen.
At Slikmutter viser sine godter frem et par gange er obligatorisk. At gamle hits og danske sange får ny og sjofel eller fækal tekst, er lige så obligatorisk, som det er morsomt. Igen og igen. Som når H.C. Andersens gamle digterord får denne udformning: "En rejsning er at leve".
Og så grinede vi ellers hæmningsløst af visen om pigen og slikkepinden, af de uartige lømler i logen, den firstemmige hyldest til alle kønssygdommene, fjertomanen Otto, der kan poppe popcorn via sit tarmsystem, af karle-danseopvisningen, Grethe, Dorthe, grosserer Pickerup og doktor Svans med Jørgen Reenberg-diktion og alt det andet. Elegant anrettet og præcist turneret af fire charmerende, sexede, musikalske og sjove handyr, der om sig selv siger: »Vi er mænd med en vilje af jern på.«

Ja, mon ikke og tak for det!

-Yamoo Hakut

FisseFisseFezFez

Søster-jakali øs
Senior Logemedlem

1155 Posts

Posted - 05/04/2007 :  12:22:07  Show Profile  Reply with Quote
Hold da kæft hvor lyder det show bare grineren! Kan slet ikke vente med at se det:-)

Søster-jakali øs
------------------
Jamen Grethe, har du slet ikke lagt mærke til at vi er rejst her over til Amerika sammen med Didrik? Næ, jeg går altid glip af det bedste når jeg er ude at lave kaffe!
Go to Top of Page

Alkazahr
Logemedlem

544 Posts

Posted - 06/04/2007 :  10:31:41  Show Profile  Click to see Alkazahr's MSN Messenger address  Reply with Quote
Det show lyder virkelig sjovt da.. Men kender godt nok ikke den der film Casablanca.. Nu hvor man har hørt så meget godt om showet er det jo næsten svært at vente.. Glæder mig sindssygt meget til jeg skal op og se det..

Jeg var stiv i regning og stiv i dansk, men da jeg så også blev stiv i svømning blev jeg smidt ud af skolen..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Reply to Topic
Jump To:
FisseFisseFezFez © 2003 FisseFisseFezFez.dk Go To Top Of Page
Snitz Forums 2000